Uutiset 11.4.2023

Valiokuntahaku alkoi – Tule mukaan vaikuttamaan liittosi toimintaan!

Haku Juristiliiton valiokuntiin ja Juristiuutisten toimitusneuvostoon on taas käynnissä. Valiokunnat toimivat liiton hallituksen tärkeänä apuna kehittäen ja ideoiden monipuolisesti liiton toimintaa.

Hakuaika luottamustehtäviin on 11.4.–24.5.2023, opiskelijajäsenten osalta 14.5.2023 saakka.

Kevään valiokuntahaulla täytetään puolet valiokuntapaikoista julkisen sektorin, jäsenpalvelu-, oikeuspoliittisessa, tulevaisuus- ja yksityissektorin valiokunnissa sekä Juristiuutisten toimitusneuvostossa.

Haemme valiokuntiin ja toimitusneuvostoon sekä varsinaisia jäseniä että opiskelijaedustajia. Uusien varsinaisten jäsenten toimikausi on 1.7.2023–30.6.2025. Opiskelijaedustajien toimikausi on yksi vuosi.

Luottamushenkilöille maksetaan valtuuskunnan vahvistama kokouspalkkio sekä matkakulut. Luottamustehtäviin voivat hakea kaikki liiton jäsenet täyttämällä hakulomakkeen verkossa.

Täytä varsinaisen jäsenen hakulomake

Täytä opiskelijaedustajan hakulomake

Tietoa valiokuntien toiminnasta

Lisätietoja valiokuntatyöskentelystä:

Tommi Rainerma
johtaja
tommi.rainerma@juristiliitto.fi

Lisätietoja opiskelijaedustajan toimesta:

Tiia Joensuu
opiskelijakoordinaattori
tiia.joensuu@juristiliitto.fi

Tietoa valiokuntien toiminnasta

Julkisen sektorin valiokunta

Valiokunta vaikuttaa julkisen sektorin ja yliopistojen neuvottelutoimintaan ja julkisella sektorilla toimivien jäsenten ammatillisiin, taloudellisiin ja yhteiskunnallisiin etuihin.

Jäsenpalveluvaliokunta

Jäsenpalveluvaliokunta kehittää ja koordinoi liiton jäsenpalvelutoimintaa ja asioita, jotka liiton sääntöjen tai ohjesääntöjen mukaan eivät kuulu muiden toimielinten valmisteltavaksi. Jäsenpalveluvaliokunta kehittää ja koordinoi mm. jäsenistölle kohdistuvaa koulutusta, jäsenhankintaa, jäsenetuja ja jäsentapahtumia.

Tulevaisuusvaliokunta

Tulevaisuusvaliokunnan tehtävänä on tuottaa tietoa ja aloitteita liiton toiminnan pitkäjänteisen suunnittelun ja ohjauksen tueksi. Tulevaisuusvaliokunta seuraa ja vaikuttaa myös oikeustieteelliseen koulutukseen ja tekee aloitteita sen kehittämiseksi.

Oikeuspoliittinen valiokunta

Oikeuspoliittinen valiokunta toimii liiton hallitusta avustavana toimielimenä vastaten lainsäädäntöhankkeita koskevien lausuntojen valmistelusta ja muiden oikeus- ja yhteiskuntapolitiikkaa koskevien asioiden valmistelusta ja suunnittelusta.

Yksityissektorin valiokunta

Valiokunta vaikuttaa liiton yksityisen sektorin jäsenten ammatillisiin, taloudellisiin ja yhteiskunnallisiin etuihin.

Juristiuutisten toimitusneuvosto

Juristiuutisten toimitusneuvoston tehtävänä on valvoa lehden linjaa mm. arvioimalla lehden sisältöä ja ulkoasua, suunnittelemalla uusia juttuaiheita ja osallistumalla aktiivisesti lehden kehittämiseen.